Skip to content

Flat Earth deel 7 – De lange afstanden op het zuidelijk halfrond ✅

vlakke aarde

In deze artikelreeks zal ik de situatie behandelen waarin het idee van de globe in stand gehouden wordt door instanties en overheden. En alle moeite die ze er voor doen om je te doen geloven dat de aarde een globe is.

In dit artikel  zal ik de lange afstanden behandelen in het zuidelijk halfrond. In het model van de vlakke aarde is dit het gebied dat het dicht bij de ring ligt die we Antarctica noemen.

Als je iemand zou willen overtuigen van de flat earth vanuit een praktisch oogpunt dan is dit een artikel waarin dat duidelijk wordt uitgelegd.  We gaan namelijk kijken waarom vliegtuigen bizarre routes nemen om hun doel te bereiken.

Om dit uit te leggen heb ik maar een paar simpele zaken nodig.  Een aantal websites, wat rekenwerk,een beetje tijd en wat gezond verstand. Je hoeft niet eens wat te noteren. Maar je mag het allemaal controleren en narekenen als je dat zou willen.

Onderaan het artikel staan alle links die ik gebruikte heb en eventuele referenties.

De eerste stap die we gaan doen is het verzamelen van een aantal steden in het zuidelijk halfrond die wezenlijk onder de evenaar liggen. Het gaat er om dat we aantonen dat de afstanden op de globe (bolle) aarde niet kloppen met de werkelijkheid.

Daarnaast hebben we een aantal middelen nodig om afstanden op de aarde te bepalen.  Je kunt dit tegenwoordig al heel eenvoudig op je mobiel doen met google maps maar hier zijn een aantal sites die zich hierin hebben gespecialiseerd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We gaan nu 2 groepen met steden samenstellen. 1 groep is in de regio Australië inclusief New Zealand. De andere groep zal bestaan uit steden in Zuid America

Groep 1:

  • Melbourne, Australië
  • Sydney, Australië
  • Perth, Australie
  • Auckland, New Zealand
  • Christchurch, New Zealand
  • Hamilton, New Zealand

Groep 2

  • Rio de Janeiro, Brazilië
  • San Paulo, Brazilië
  • Brasilia, Brazilië
  • Buenos Aires, Argentinië
  • Lima, Peru
  • Santiago, Chili

Om de afstanden te bepalen maakt het natuurlijk niet uit met welke groep je begint als het eindpunt maar een plaats is van de andere groep.  Neem nu van een van de groepen een plaats en bepaal de afstand naar een van de plaatsen uit de andere groep. Het maak voor het experiment niet uit welke plaatsen je neemt uit de twee groepen.

Je krijgt dan afstanden ergens tussen de 9000 km en 13000 km, Je zult ook zien dat de afstanden gekromd zijn, rekening houdend met de kromming van de aarde.  Het gaat er om dat je deze afstanden in je hoofd prent en later vergelijkt met de daadwerkelijke vluchten van vliegtuigen.

Verder zul je zien dat de kortste afstand een rechtstreekse vlucht is over de Stille oceaan. Om te bewijzen dat dit niet de enige mogelijkheid is nemen we als voorbeeld de tegenoverstaande route op de bolle aarde.  We gaan van Kaapstad naar Auckland.  Dit is ook een route over de stille oceaan en ook ongeveer 12000 kilometer.

We gaan een vlucht zoeken op een van de boekingssites, die je zelf het makkelijkst vindt. Het maakt uiteindelijk niet uit omdat deze boekingssites allemaal gebruik maken van dezelfde internationale databases.

Vliegtickets.nl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je ziet dat de kortste vlucht ca 30 uur duurt.  Als we dan kijken dat een gemiddeld passagiers vliegtuig ongeveer 900 km/uur vliegt.  dan zou je in 30 uur  27000 km vliegen.  Dat is ruim twee keer zoveel als de afstand werkelijk is.  Goed er is een overstap en als we daar een tijd van 3 uur voor rekenen komen we misschien dichter in de buurt.  Dan vliegen we 27 uur a 900 km/uur.  Dat is 24300 km. Nog ruim twee keer de berekende afstand.

Vliegtickets.nl shot

Maar als we dan kijken waar de tussenstop is dan is dit in Dubay ? Dubay dit ligt compleet buiten de route. Het ligt helemaal naar het noorden. Dus we vliegen eerst de afstand die we eigenlijk moeten afleggen, ca 12000 km , naar het noorden om vervolgens de zelfde afstand weer naar het zuiden te begeven.  Dit op zijn minst erg vreemd en ook nog eens erg duur.   Maar misschien moeten we nog een paar mensen oppikken of hebben mensen meer tijd om van hun vlucht te kunnen genieten.

 

 

Nu zul je misschien denken dat dit maar 1 voorbeeld is en dat het met andere vluchten wel anders zal zijn. Nu ik daag je uit het zelf te proberen met een van de plaatsen uit beide groepen en je zult zien dat je bijna in alle gevallen een hele grote omweg maakt om op je bestemming te komen.  En er zullen ook een aantal vluchten verschijnen die wel een rechtstreekse verbinding zijn.  Maar als je vervolgens probeert deze vluchten te boeken kom je op een punt waar blijkt dat dit niet kan. De vlucht is al volgeboekt of er is een andere redenen waarom het niet kan.

Hoe je ook zoekt, nonstop vluchten zijn in het zuidelijk halfrond niet te vinden. Maar zelfs al vindt je er 1 dan komt de snelheid om de hoek kijken.  Deze komt namelijk niet overeen met de kruissnelheid van de vliegtuigen.  Het vliegtuig zou dan namelijk veel te langzaam moeten vliegen om in de lucht te blijven.

Wat betekend dit nu alles. Waarom kloppen deze gegevens niet. Wat is er aan de hand?

Om te begrijpen wat er aan de hand is pakken we de kaart van de vlakke wereld (flat earth) erbij

mapflat565ttt

Hier blijkt dat de enige route mogelijk, die via het noorden en dus via Dubay is.   Het wordt in een keer duidelijk waarom er wel een tussenstop gemaakt moet worden. De route is daadwerkelijk bijna 25000 kilometer en afsnijden of een binnendoortje is er niet bij.

Dit is de verklaring waarom vliegtuigen op de bolle aarde kaart zulke vreemde omwegen maken en op de meest vreemde plekken tussenstops maken.

En passagiers zullen het niet door hebben omdat in een vliegtuig ziet de lucht er overal het zelfde uit en ze hebben verder geen enkele referentie welke kant ze op vliegen.

Maar de piloten dan zul je je afvragen, die moeten zich toch wel eens afvragen waarom ze zulke vreemde routes vliegen?  Vooral in het verleden toen piloten echt zelf nog enig navigatie werk moesten doen. De huidige piloten zitten in vliegtuigen die geheel zelfstandig vliegen en waar zij alleen controleren of alles goed gaat.

En stel dat een piloot vragen gaat stellen?  Bij wie moet die zijn?  Bij de internationale instanties die de kaarten maken de USGS ( Amerikaanse organisatie van kaartmakers)?  Of bij het Amerikaanse leger dat GPS heeft ontwikkeld en beheerd.  Waarschijnlijk zullen ze daar geen gehoor vinden en zullen ze niet eens de stap durven te wagen. Een piloot die dergelijke organisaties in twijfel te trekken kon wel eens snel zijn baan verliezen.

Hier blijkt ook dat het hele kaart en navigatiegebeuren in handen is van een heel klein clubje die dit voor de hele wereld verzorgen.  Controleren door een onafhankelijke organisatie is hierdoor heel moeilijk en zal ook zeker tegengewerkt worden.

Maar zoals ik vaker zeg, ga zelf eens op onderzoek uit en geloof niet direct wat ik je vertel. Op internet is voldoende te vinden. Zowel van mensen die geloven in de vlakke wereld (flat earth) als mensen die volledig overtuigd zijn van de globe ( bolle aarde )

En als je toevallig een piloot kent, vraag eens waarom vliegtuigen zulke omwegen maken zonder het woord vlakke aarde te gebruiken.

 

Dit artikel is met toestemming gebaseerd op de video serie van Mark Sargent – Flat earth clues

 

 

https://itunes.apple.com/us/app/flat-…

http://enclosedworld.com
Bevinden we ons in een afgesloten wereld zoals in de “Truman show” duizende kilometers in doorsnede.

GO to http://planefinder.net/ as you watch this.
GO to http://planefinder.net/ as you watch this.
GO to http://planefinder.net/ as you watch this.

Afstanden berekenen
http://www.timeanddate.com/worldclock…

Internationale luchthaven Australie.
http://www.infrastructure.gov.au/avia…
al/icao/desig_airports.aspx

Internationale luchthavens New Zealand.
http://www.fourcorners.co.nz/new-
zealand/international-airports/

Internationale luchthaven Zuid America.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_…
orts_in_South_America

Kruissnelheden van passagiers vliegtuigen.
http://www.askcaptainlim.com/flying-t…
flying-90/645-what-are-the-cruising-spee­ds-of-the-
various-airliners.html

Het GPS Systeem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_P…
http://us.battle.net/wow/en/character…

 

 

René Alles bekijken

Zoektocht naar de werkelijkheid, holografische virtuele wereld, Flat Earth en bedrog door de NASA. Geheime organisaties ...

One thought on “Flat Earth deel 7 – De lange afstanden op het zuidelijk halfrond ✅ Plaats een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: