Wetenschappers ontdekken dat octopussen buitenaards zijn

Wie dacht dat buitenaardse wezens een invasie planden op aarde, heeft het mis. De aliens zijn al lang op deze planeet in de vorm van octopussen, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappers van de University of Chicago hebben genetisch materiaal van het weekdier gevonden dat zo vreemd is dat het wel ‘buitenaards’ moet zijn.
Het dna van octopussen is namelijk totaal anders dan van andere dieren, ontdekten de wetenschappers. Er zijn namelijk maar liefst 33.000 verschillende eiwitten geïdentificeerd in het dna van de octopus, veel meer dan mensen hebben.
,,De octopus is zelfs niet te vergelijken met andere weekdieren in de zee door zijn acht poten, het grote brein en het hoge IQ waardoor hij zelf problemen kan oplossen”, aldus de Amerikaanse wetenschapper Dr. Clifton Ragsdale.
De Britse zoöloog Martin Wells windt er geen doekjes om en noemt het dier letterlijk een buitenaards wezen. ,,Hij beschrijft de eerste genoomsequentie op papier letterlijk als buitenaards,” volgens Ragsdale.
De resultaten van het onderzoek naar het ‘buitenaardse dna’ van de Octopus bimaculoides zijn gepubliceerd in het wetenschappelijke blad Nature. http://ift.tt/1zj6bRw